به رغم افزاش خوشبینی ها در مورد نامزد دموکرات اما نظرسنجی توییتری ایلان ماسک، پیشتازی ۴۶ درصدی ترامپ مقابل کامالا هریس را نشان می‌دهد

ماسک نسخه هریس را پیچید / پیشتازی باورنکردنی ترامپ در نظرسنجی میلیونی میلیاردر آمریکایی

در حالی که نظرسنجی ها رسمی در ایالات متحده از پیشتازی کامالا هریس نامزد دموکرات ها در مقابل دونالد ترامپ جمهوری خواه حکایت دارد اما نظرسنجی توییتری ایلان ماسک، پیشتازی ۴۶ درصدی ترامپ مقابل کامالا هریس را نشان می‌دهد.

ایلان ماسک، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) آماری به عنوان «یک نظرسنجی کاملاً غیرعلمی» منتشر کرده است که در آن رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه این کشور ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است و در مقابل تنها ۲۶.۸ درصد شرکت‌کنندگان به کامالا هریس رأی داده‌اند.

از جمله نکات مهم این نظرسنجی، که آن را از سایر آمارها متمایز می‌کند،‌ تعداد بالای شرکت‌کنندگان است. در نظرسنجی ایلان ماسک بیش از پنج میلیون و هشتصد و چهل هزار نفر شرکت کرده‌اند. با این وجود حتی خود ماسک که اخیرا از در حمایت از ترامپ وارد شده و حتی دونالد پیشاپیش نقش مشاوری در دولت آینده را به وی پیشکش کرده نیز به غیر علمی بودن این آمار اشاره کرده است. علاوه بر این، نظرسنجی ایلان ماسک در صفحه مجازی او انجام شده و تنها مربوط به آمریکایی‌ها نبوده است.

جدای از این، سیستم رأی‌گیری الکترال آمریکا به گونه‌ای است که آراء ایالات کلیدی این کشور نتیجه انتخابات را مشخص می‌کند و حتی در صورت پیشتازی یک نامزد انتخاباتی در آمار ملی، امکان شکست او در انتخابات وجود دارد.به عنوان مثال هیلاری کلینتون‌ در انتخابات سال ۲۰۱۶ با اختلاف بیش از دو میلیون ۸۰۰ هزار نفری در سطح ملی پیشتاز بود،‌ ولی نتوانست به کرسی ریاست جمهوری آمریکا دست پیدا کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.